dinsdag 22 maart 2022

Squashbook

Nadat ik op de blog Fat-Quarter las over haar squashbook, ben ik helemaal in de ban van de mogelijkheden hiervan. Zij gaf ook een link naar een heldere tutorial.

Het lijkt in opgevouwen toestand op een cadeautje en dat is het eigenlijk ook. Als je het helemaal opent dan tuimelen er allerlei vlakjes uit.
In dit geval heb ik plaatjes gebruikt van een lottospelletje dat zo'n dertig jaar geleden werd aangeschaft in Frankrijk.
De dierenplaatjes in combinatie met het Franse woord vind ik leuk. En het woord voor specht kende ik echt niet!
Maar ik heb ook al een squashbook gemaakt met plaatjes van edelstenen erin. De kaartjes die ik daarvoor gebruikte, werden ooit als reclamemateriaal uitgedeeld.
Over een paar weken ga ik het met (grotere) kinderen doen. Ik ben benieuwd of dat lukt!

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Erg leuk, maar mij lijkt het ook erg moeilijk. Ben benieuwd of het lukt met de kinderen

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een leuke techniek. Misschien ga ik mij er ook wel eens in verdiepen. De tutorial ga ik in ieder geval bekijken en wie weet. Succes met de grotere kinderen. Als je het langzaam doet en met niet al te veel kinderen gaat het vast lukken. Anders misschien een grotere versie. Dat lukt vaak beter als dat het erg klein is.