vrijdag 6 oktober 2023

De boekenfluisteraar

Sinds een half jaar ongeveer ben ik weer lid van Bookchoice. Hun keus is lang niet altijd mijn keus, maar er is elke maand iets lezenswaardigs bij. Daarbij wordt ik regelmatig verrast door een boek dat ik niet zo gauw zelf zou kiezen in de boekhandel.

Zo ook door "De boekenfluisteraar" van Carsten Henn. Het onroerende verhaal gaat over een oude boekhandelaar, een jong meisje dat hem vergezeld en de rol die boeken kunnen spelen in iemands leven. Waarschijnlijk hoort het thuis in de categorie feelgood, toch kun je het zeker niet oppervlakkig noemen. Ik heb ervan genoten!

1 opmerking:

Gonda Westra-Steursma zei

Dag Mirjam,
Ik heb dit boek ook gelezen. Ik vond vooral de invalshoek erg leuk.
Inderdaad feel good, maar dat is ook wel eens fijn.
groeten, Gonda