dinsdag 23 juni 2026

Groningen

Zoals je al kon vermoeden aan de hand van mijn vorige bericht over Alida Pott, was ik een paar dagen in Groningen. Omdat een van mijn broers daar woont, zijn we er al veel vaker geweest. Maar meestal blijft het dan bij een familiebezoek, ook omdat de reis van en naar Groningen aardig wat tijd kost.
Ik vind het veelzijdige stad om te bezoeken. Veel studenten natuurlijk, maar niet zoveel toeristen. En verder: groen, waterrijk en veel mooie oude gebouwen.
Ik reisde met de trein en zodoende kwam ik eerst op het vernieuwde station. De entreehal is fraai, al is een goede foto maken niet zo eenvoudig.
Mooie (zeil)boten liggen op de karakteristieke grachten, met gerestaureerde woon- en pakhuizen.
De groene parkengordel van Groningen is redelijk bekend. Hierboven zie je een stukje van het Noorderpark.
Als je vanaf de Prinsenhof door een paar kleine straatjes loopt om aan de achterkant te komen, ben je in de Prinsentuin. Bij mijn bezoek waren er niet zoveel bloeiende rozen, genoeg echter om je een voorstelling te kunnen maken van de bloemenpracht in juli.

1 opmerking:

conny's quilts en creaties zei

Leuk om door jouw ogen toeristisch mee te kijken naar onze stad.