zaterdag 19 oktober 2013

Twee sokken



Het heeft enige moeite gekost, maar nu heb ik dan toch twee sokken af. Bovendien vermindert het aantal breiprojecten, want het was iets teveel. Eigenlijk moest ik bij gaan houden welke naalden voor welk project waren, onthouden kon ik het haast niet meer. Jullie hebben ze nog niet allemaal gezien, maar het komt eraan nu ik bezig ben om eerst eens af te ronden.



Een paar detailfoto's om ten eerste eens het elastiek aan de binnenkant te laten zien. Ik vind zelfgebreide sokken namelijk zonder elastiek weinig draagbaar. Ze zakken steeds af. Daarom verwerk ik aan de binnenkant elastiek. In dit geval is het lichtblauw. Dat kleurt helemaal niet, maar je ziet er normaal gesproken niets van.

Het tweede detail zijn de tenen. De tweede sok (zonder paarse teen, ik kwam een beetje anders uit) is aan het eind gesloten met de "Kitchener stitch". De steek vergeet ik telkens weer, maar ik vind het toch beter zitten dan het gewoon samentrekken van de laatste acht steken zoals het patroon voorschrijft. Bij de eerste sok heb ik het braaf gedaan, maar ik ben niet zo tevreden daarover.

1 opmerking:

Betsy zei

Leuk om te zien dat iedereen toch weer op zijn/haar eigen manier sokken breit. Ik brei altijd een ronde teen, door de minderingen verdeeld over de pen te maken.
Ik draag vaak een sneakersokje onder gebreide sokken of een pantykousje. Vooral als ik laarsjes aan heb. De sokken blijven dan wel goed zitten.

Fijn weekend nog en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn