zondag 1 december 2013

Een handwerkboek op zondag



Dit keer een Engels boek over blackwork dat al iets ouder is. Het is "The new Anchor book of blackwork" en is uitgegeven door David&Charles in 2005. Het boek heeft bijna A4-formaat en telt 64 bladzijdes. Het bestaat uit de omschrijving van de techniek en 48 verschillende vulsteken. Het valt op dat er daarbij weinig tot geen aandacht aan de Holbein steek wordt besteed. Daarnaast zijn er een aantal kant en klare ontwerpen van Jill Cater Nixon.

Om een indruk van deze patronen te geven, laat ik hieronder een projectje zien dat ik eerder heb gemaakt. Ik heb trouwens al meer uit dit boek geborduurd. De ontwerpen van Jill Cater Nixon vind ik de moeite waard en tegelijkertijd vrij snel te doen.



Het boek is al 8 jaar oud, maar nog steeds verkrijgbaar bij bol.com. Bij hen kost het boek echter € 25,99 en dat vind ik wel erg veel voor een boek van 64 pagina's. Voordeliger ben je in ieder geval uit bij Amazon en bij Waterstones (met een winkel in de Amsterdamse Kalverstraat en in Brussel) kost het 7,99 pond. De verkrijgbaarheid is echter "uncertain", dus of het lukken gaat ....

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Blackwork is altijd mooi en fijn om te maken vind ik. Zelf heb ik er nog geen boek over kunnen vinden tot nu toe.
Grtjes, rita.