zondag 8 december 2013

Een handwerkboek op zondag



Vorige week heb ik jullie lekker gemaakt met een boek dat waarschijnlijk slecht te verkrijgen is en in ieder geval (te)veel kost. Deze week dus een tip waar je meer aan hebt, tenminste dat vind ik. Als ik de kans krijg, dan ga ik even kijken bij het American Book Center op het Spui in Amsterdam. Ze zitten trouwens ook in Den Haag.

Soms vind je daar verrassende boeken voor weinig geld bij het handwerksegment. Voor een brei-, haak- of viltboek zul je het Engels machtig moeten zijn, voor een borduurboek is dat niet echt nodig.

Zo kwam ik een paar jaar geleden voor slechts € 6,99 het boek "1000 Great Cross-Stitch Designs" van Maria Kelly tegen. Het is uitgegeven door Collins&Brown en is van 2004. Waarschijnlijk komt het doordat het al wat ouder is, dat ik het zo goedkoop kon krijgen.

Het boek bevat vele ontwerpen van specifieke zaken. Dino's bijvoorbeeld of schelpen of schemerlampen of een balalaika of sportschoenen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Achterin zit een handige index, zodat je al deze plaatjes ook kunt vinden.

Als ik zo door het boek blader, dan spreken de patroontjes me niet altijd aan. Net iets aan de simpele kant, al geldt dat niet voor de prachtige tuinhekken bijvoorbeeld. Voor een persoonlijke merklap, lijken ze me heel geschikt. Ook heb ik er al een paar gebruikt voor een handdoekenrandje, dan zoek je immers een niet te hoog motief.

Geen opmerkingen: