vrijdag 28 februari 2014

Vrijdag = Etsy dag



In de reeks "Vrijdag = Etsy dag" komt vandaag Rina van Jemariku aan bod. Via een drietal vragen heb ik wat nader kennis met haar en vooral haar winkel gemaakt:

Ik ben altijd al een creatievelinge geweest. Ik heb van alles geprobeerd van houtsnijwerk, glas in lood, lingerie maken, tot sieraden maken. Op een dag op een Amsterdamse markt kwam ik een kraam vol met leren tegen en ik heb een stukje leer gekocht. Thuis was ik gelijk aan de slag met het maken van een Iphone hoesje. En dat was geweldig en niet zo moeilijk. Daarna ben ik me steeds meer gaan verdiepen in leerbewerking en begon op zoek te gaan naar allerlei informatie en filmpjes over leerbewerking op internet.

Ik ben gewoon begonnen met zelfstudie zonder opleiding. Na een jaar ging ik pas een dagje workshop leerbewerking doen, maar dit was alleen maar ter aanvulling van mijn bestaande kennis. Negentig procent van wat ik daar leerde kende ik al en had het al wel eens zelf gedaan.



Er zijn twee redenen voor mijn keuze voor leer. Ten eerste behoort leer tot de exclusieve materialen. Je hoeft in principe niet zoveel doen om een mooi product van te maken met leer. Het materiaal zorgt 70% al ervoor :) Ten tweede ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet zo verfijnd ben als de meeste vrouwen, Ik ben een beetje aan de ruige kant wat betreft modesmaak. De combinatie van die twee karakters, fijn en ruig, vind ik weer terug in leer. Leer is een stevig, ruig materiaal maar kan ook tot een fijn en elegant product worden.

De meest verkochte producten van mij zijn de gepersonaliseerde sleutelhangers. Mensen kunnen aangeven wat voor tekst ze op de leer bewerkt willen hebben.De meeste bestellingen komen uit Amerika en Canada. En op de derde plaats komen uit Australië en Europa.



Ik heb mijn eigen website. Via mijn website kunnen mensen mij altijd per e-mail bereiken en natuurlijk ook via mijn Facebook-pagina en Etsyshop.

Mijn producten zijn ook te vinden in een winkel in Amsterdam. Die winkel heet “Yosha Fashion” en is aan de Prinsengracht 300, Amsterdam.In de hele maand februari 2014 komen mijn producten bij een Pop Up winkel in Woonarena Boulevard Amsterdam. Deze zullen ook gepromoot worden op www.metdehand.nl

Ik ben ook een keertje op een festival gestaan met mijn producten, maar ik vond het best wel zwaar. Op die dag heb ik wel uiteindelijk redelijk verkocht maar of ik dit voor de tweede keer ga doen? Daarover moet ik wel een paar keer nadenken.

Geen opmerkingen: