zaterdag 3 november 2018

Lampenkap (2)



Om meteen met de deur in huis te vallen: ik ben opnieuw begonnen met het breiwerk voor de lampenkap. Hierboven kun je zien dat de kleur van het originele breisel toch grijs bleef. Wassen is op zich goed gelukt, het was eigenlijk nauwelijks vies. Toch bleef de kleur grijs, dat is blijkbaar de gekozen tint. Smaken verschillen, daar ben ik me van bewust. Ik vind echter het grijs niet mooi.



Voor het wassen is de lampenkap "gestript". Het breiwerk bleek met een soort dubbelzijdig textieltape aan de kap vast te zitten. Er is nog een restant te zien op beide foto's. Geen bezwaar denk ik. De eerste stap is het opnieuw breien, waarmee ik al ben begonnen. De dikke roomwitte/beige wol had ik namelijk nog in voorraad. Het vastmaken komt daarna.

Geen opmerkingen: