vrijdag 7 februari 2020

Warmetruiendag


Vandaag is het warmetruiendag. In het kader van de bewustwording van kinderen doet onze school ook al jaren mee en ik vind het een goed idee. Wist je trouwens dat het oorspronkelijk een Vlaams initiatief is? De Vlamingen noemen deze dag net iets anders, namelijk Dikketruiendag,


In dit kader plaats ik vandaag drie gratis breipatronen:
  • Een ruime sjaal of stola, om lekker warm in weg te kruipen.
  • Op de site van Drops zijn erg veel gratis Nederlandstalige patronen te vinden. Vandaag kies ik voor dit vestje met raglanmouwen en V-hals.
  • Van de Izzy Dolls zijn er al meer dan 100.000 gebreid en uitgedeeld vanuit Canada, maar ik had er nog nooit van gehoord. Hier vind je een van de gratis patronen.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Oooh wat zijn die dolls enig. Ik heb net een beertje gebreid en het breien ging wel, maar het in elkaar zetten... Nu ben ik wel weer klaar daarmee. De sjaal vind ik ook prachtig, ook mooi op de foto gezet. Een warme trui draag ik tegenwoordig thuis bijna altijd. Hoeft de verwarming niet zo hoog.