vrijdag 6 augustus 2021

Tree of Needlework

Tamelijk recent ontdekte ik dat Tree of Needlework in Utrecht zit én dat er regelmatig workshops worden gegeven.
Deze week stonden de dagelijkse zomerworkshops in het teken van Hongaars borduren, volgende week gaat het over borduren in reliëf in allerlei vormen. Als je snel bent, kun je je daar trouwens nog voor opgeven.

Op de deur van de workshopruimte, hing deze week een Hongaarse doek met een huisspreuk.
In vertaling (van Kristian Horvath) luidt die spreuk: Waar geloof is, is liefde. Waar liefde is, is vrede. Waar vrede is, is zegen. Waar zegen is, is God. Waar God is, is geen nood.
Verder waren er nog allerlei mooie voorbeelden te zien en een aantal Hongaarse borduurboeken in de kast.
Zelf heb ik één workshop Hongaars borduren gevolgd. Wat ik precies gedaan heb, krijg je binnenkort te zien.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Wat mooi zeg. Ik wist niet dat het een aparte tak is, Hongaars borduren. Toen ik in Hongarije was heb ik wel veel borduurwerk gezien. Erg mooi en het werd ook op straat verkocht