zondag 21 november 2021

Horloge van mijn oma

Zo'n 40 jaar geleden kreeg ik dit elegante horloge van mijn oma. Ik was er erg blij mee en heb het jaren gedragen aan een ketting. Opeens hield het er mee op. Heel jammer, maar als niet zo welvarende student had ik echt geen financiële mogelijkheden om het te laten repareren.

Al die tijd bevond het zich gewoon in mijn sieradendoosje, al dacht ik er niet zo vaak aan. Opeens echter kreeg ik de geest. Het bleek niet zo makkelijk om een horlogemaker te vinden, er zijn er niet zoveel meer. Maar ... het loopt weer en ik draag het weer met veel plezier.

Aan de hand van het mechaniek kon de horlogemaker trouwens zeggen dat het zo'n honderd jaar oud is.

5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Bijzonder en bijzonder mooi!

Elizabeth zei

Ja, ik vind dat mooi! Noemen ze dat geen verpleegstershorloge?

Annet zei

Heel bijzonder!

Gonda Westra-Steursma zei

Dat is een heel dierbaar horloge! Fijn dat het dan toch gelukt is om een horlogemaker te vinden.

Corrie zei

Wat leuk dat je het weer terug vond en dat het weer loopt. Iets om zuinig op te zijn.