zaterdag 6 november 2021

Katwijk aan Zee

Op de een of andere manier waren we het hele jaar nog niet op het strand geweest. Erg jammer en zo helemaal niet de bedoeling. Vandaar dat ik erg blij was om een uitje naar zee cadeau te krijgen voor mijn verjaardag.
Er waren eigenlijk bijna geen kwallen aangespoeld op het strand, toch vonden we dit enorm grote exemplaar. Als je 'm vergelijkt met mijn hand, dan kun je de grootte goed schatten. En ik heb grote handen en voeten: schoenmaat 42!
Restjes van krabben waren er daarentegen heel veel, zoals je hier tussen het wier kunt zien.
Net achter de eerste duinenrij is er specifieke begroeiing, waaronder deze distelachtige. Mooi in z'n grijsheid, vind ik.
Verdere toelichting lijkt me overbodig bij de laatste foto, al was het leuker geweest als ik mijn handen eveneens achter het hoofd had gevouwen.

1 opmerking:

Gonda Westra-Steursma zei

Leuk uitje zo naar het strand. En wat voor bijzondere natuurlijke mooie flora en fauna je dan tegenkomt. Over de laatste foto... misschien was je wel uitgeput van de wandeling over het strand. Maar de foto is grappig.