woensdag 29 juni 2022

Blauwe kubus

Er zijn door mij maar liefs 16 schuimrubber blokken gekocht, dus ik experimenteer vrolijk verder.
Het uitgangspunt daarbij was dat ik deze keer minder naaiwerk wilde verrichten. Met vijf naalden nummer 4 en een bol gemêleerde Royal van Zeeman ben ik aan de slag gegaan. Per kant zette ik 16 steken op, dus in totaal 64. Elke tweede naald haalde ik op de hoekpunten één steek af, zodat ik een keurig hoekje kreeg. Na 28 naalden heb ik afgekant.
Vervolgens heb ik twee lapjes gebreid van 17 steken x 28 naalden. Deze lapjes heb ik aan de boven- en onderkant van de kubus vastgezet met haaksteken.
Dit gehaakte randje is netjes geworden, al steekt het enigszins uit. Het is niet hard, maar een baby zou er wel aan kunnen gaan sabbelen. Zou dat erg zijn?

1 opmerking:

Elizabeth zei

Oh... 16 blokken... Je kunt vooruit!
Wat een leuke frisse kubus heb je gemaakt, mooi garen voor zoiets.
Tja, baby's sabbelen inderdaad en katoen gaat dan misschien minder pluizen. Maar er is zoveel synthetisch materiaal voor de kleintjes.