zondag 12 juni 2022

Kraamcadeautjes



In de loop der jaren heb ik een massa babyspulletjes gemaakt. Bij een kraamvisite vind ik het leuk om een zelfgemaakt cadeautje te geven.

Zo heb ik een periode veel mutsjes en sokjes gebreid. Niet zo heel veel werk, maar ook dekentjes zijn ruimschoots aan bod gekomen. Afhankelijk van de dikte van het gebruikte garen, ben je daar toch wel even mee zoet.

Ook kan ik me gehaakte knuffellapjes herinneren, met de kop van een muis of een beer in het midden. Daarvan kan ik nu trouwens even geen foto vinden, al is die er beslist wel.



Daarnaast zijn er eenmalige werkstukken geweest: een gebreid jurkje, een vestje.

En natuurlijk is er van alles geborduurd. Hier zie je een paar voorbeelden.

Nu er weer een nieuw kindje is geboren en er vast nog wel een paar aankomen, ben ik bezig met een nieuw project. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Jij komt niet met lege handen aan... Het wordt altijd gewaardeerd als je zelf iets maakt. Heb je een voorraad of maak je speciaal iets?

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke persoonlijke kraamcadeautjes! Altijd fijn om te maken en om weg te geven.