dinsdag 18 oktober 2022

Delftsblauwe broche

Van mijn tante heb ik deze smaakvolle broche geërfd. Hij lag al een tijd in een doosje te wachten totdat ik een geschikt kledingstuk had om 'm op te spelden. Het is deze eenvoudige fleecetrui geworden. Met de broche kan ik mooi het merkje van de trui bedekken. Op internet heb ik even gespeurd of de speld enige waarde heeft en vooral of het echt Delfts Blauw is. Er is veel informatie, die nogal verwarrend is voor een volstrekte leek. De broche heeft in ieder geval emotionele waarde voor mij, die niet in euro's is uit te drukken.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vind hem schattig, zo'n lief tafereeltje. En dat hij ook nog emotionele waarde heeft. Ik zou zeggen: heel vaak dragen!

Gonda Westra-Steursma zei

De emotionele waarde is het meest belangrijk! Mooie blauwe broche.
Gr. G.