donderdag 13 oktober 2022

Spreeuw

Hé, wat zit daar in de tuin? Een mooi gespikkelde vogel, die eigenlijk niet zo vaak bij ons op bezoek komt. Ik vind 'm mooi, al is het een veel voorkomende soort.
Het doet mij denken aan een versje dat ik als kind in elk poëziealbum schreef:
Er zit een vogel op een tak.
Hij is in zijn beste pak.
Want .... is jarig, wat een feest!
Hij is er al heel lang niet geweest.
Hij tikt met zijn snavel op de deur
en vindt .... in een vrolijk humeur.
Tja, ik weet het: geen hoogstaande poëzie. Maar wel zelf bedacht en dat was iets waar mijn vader op stond. Dus geen overgeschreven versjes voor mij. Toendertijd vond ik het lastig, nu is het een goede herinnering.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ik vind hem ook mooi en je versje ook. Wel bijzonder dat je vader zich er mee bemoeide. Die van mij deed dat niet, mijn moeder ook niet trouwens