zondag 30 oktober 2022

Mees Douglas

Eerder dit jaar waren we in Oud-Heusden. Een interessant plaatsje om rond te kijken en zoals ik al eerder schreef, was er praktisch geen toerist te bekennen. Nou ja, wel vlakbij de jachthaven, maar daarmee had je het gehad. Overigens waren er veel parkeerplekjes vlak buiten de vesting, die doen vermoeden dat het er ook veel drukker kan zijn.
Eén van de interessante dingen die we tegenkwamen was het pand waarin het werk van Mees Douglas werd verkocht. Nieuwsgierig gluurden we naar binnen door de etalage en namen ook een paar foto's. Aan de buitenkant van het atelier zat een rekje met ansichtkaarten ter promotie. Thuisgekomen heb ik gekeken wat ik over haar kon vinden. Heel veel is het niet, maar dit is een informatieve tekst.

1 opmerking:

Elizabeth zei

Heusden ken ik wel, maar van Oud Heusden had ik dan weer niet gehoord...
Het is niet zo ver bij ons vandaan, dus leuk voor een uitstapje.
Ook Mees Douglas was mij niet bekend. Wat een creatieve vrouw is dat; prachtig dat gevouwen aardewerk en het doet me een beetje aan geglazuurd brooddeeg denken!