dinsdag 27 december 2022

Honderdjarigen

In 2022 publiceerde de Volkskrant wekelijks interviews met honderdjarigen. Deze artikelen las ik steeds graag, al was het maar omdat de eeuwelingen vertelden over het leven van alledag toen ze kind waren. Steeds verbaasde ik me over de paginagrote portretten: menigeen zag er nog vitaal uit en zou ik zeker jonger schatten.

Aan het begin van dit kalenderjaar telde ons land bijna 2600 honderdplussers, waarvan ik er twee persoonlijk ken. Bij de een gingen we onlangs even langs om een kerststukje van de kerk te brengen. We waren er al vaker geweest, maar deze keer viel het oog op de mooie borduurwerken aan de wand. Mevrouw heeft ze zelf geborduurd en liet ze graag zien. Centraal in de woonkamer hingen deze vogeltjes, die ik echt prachtig vind.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja, erg mooi die vogeltjes. Ik ken geen honderd-jarigen, maar die Volkskrantserie heb ik ook, deels, gelezen en met plezier. Ik wil graag honderd worden!

De Breimeisjes zei

Bijzonder! En prachtig borduurwerk.