dinsdag 13 december 2022

Topsy turvy

Op vijf minuten lopen van ons huis is een grote kringloopwinkel gevestigd. Wel een beetje een dure, want in de stad zijn de prijzen in een dergelijke winkel nu eenmaal hoger. Op aanraden van Elisabeth heb ik weer eens een kijkje genomen. Er bleek het een en ander ten goede veranderd te zijn aan de inrichting. Mijn interesse ging vooral uit naar de hobbyartikelen.
Dit keer heb ik daar een echte vondst gedaan, namelijk een boekje getiteld "Topsy turvy". Ik had nog nooit van dat begrip gehoord. Het blijkt Engels te zijn voor ondersteboven. Waarom deze poppen zo genoemd worden, kun je al een beetje zien op de plaatjes. Echt iets om uit te proberen!

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, nu word ik helemaal nieuwsgierig. Vertel ons maar snel wat meer over die popjes...; ben je er al aan bezig?

Dientje zei

Het boekje ken ik niet, de omkeer poppetjes wel. Een hele bekende was /is Roodkapje en de boze wolf of grootmoeder. Heb je er al 1 uitgekozen? Groet, Dientje

Annet zei

Wat een leuke vondst! Zo'n omkeerpoppetje staat ook nog op mijn to-do-lijstje. Online zijn er ook leuke patronen te vinden.