donderdag 11 mei 2023

Victoria and Albert Museum (1)

Eerlijk gezegd heb ik me al jaren verheugd op een bezoek aan het Victoria and Albert Museum in Londen. Nu kwam het er eindelijk van. Ik heb heel wat foto's gemaakt tijdens mijn bezoek, om te beginnen van het gebouw.
Van zomaar een hek tot de binnenplaats en het café, alles ziet er prachtig uit.
De bibliotheek was alleen toegankelijk voor bezoekers zonder tas, maar door de open deur kon ik een blik op het interieur werpen.
Je kunt er trouwens eindeloos rondlopen, want er zijn echt heel veel afdelingen en zalen.
Zoals je ziet was het niet echt druk te noemen, in tegenstelling tot de andere grote Londense musea waar je over de hoofden kon lopen.
De laatste twee foto's tonen het geheel betegelde café, met een detailopname van een rechthoekige tegel.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik lees dit met enige jaloezie, dat snap je! De laatste keer dat ik er was (december), was het koud en donker (ik denk bezuiniging) en zelfs toen genoot ik.

ireneinhetatelier zei

Oh, heerlijk! Ik ben er meerdere keren geweest en heb geleerd me te concentreren op één of twee afdelingen. de eerste keer wil je ALLES zien, maar dat gaat je niet lukken... Dus kiezen : de kostuumafdeling, de juwelen, textiel, India en dan maar lopen en kijken. Ge-wel-dig!
Heb je die schitterende glazen kroonluchter in de entree hal goed bekeken?