zaterdag 14 februari 2009

SAL Japan


Hoera! Binnenkort wordt deze blog voor de 50.000e keer bezocht. Dat wil ik graag vieren samen met de vaste lezers en daarom start ik op 1 maart een SAL met als thema Japan. Hierboven zie je alvast een voorproefje, zodat je kunt beslissen of je mee wilt doen.

De SAL zal bestaan uit drie delen. Voor de bovenste zone is kogin gebruikt, het middendeel is voornamelijk in kruissteek en het onderste gedeelte bestaat uit sashiko-patroontjes. Uiteraard zal ik wat technische tips geven.

De opzet geheel vrijblijvend. Je hoeft je dus niet van tevoren op te geven om mee te kunnen doen. Wel stel ik het erg op prijs als je foto's wilt sturen, zowel van de tussentijdse stand van zaken als van het eindresultaat.

Tot slot alvast iets over het benodigde materiaal: het patroon is getekend in twee kleuren maar het kan ook goed monochroom of in meer kleuren worden uitgevoerd. Het lijkt mij mooi op een donkere stof, wit garen op een blauwe stof bijvoorbeeld. Het patroon is 48 hokjes breed en 106 hokjes hoog.

4 opmerkingen:

Christine zei

Hi, it's an original SAL. I think I make this one.
See You the 1 th mars

Annet zei

Leuke SAL, kan ik eindelijk kogin uitproberen. Ik weet al welke stof ik als ondergrond ga gebruiken.

Yoyo zei

I love this design. I think I will try to do join you as well.

Notre famille/ Ons gezin zei

leuk hoor, dat ziet er heel mooi uit :-)
Ik weet niet of je nog steeds aan sashiko doet maar als dat het geval is, weet dat ik veel sashiko benodigdheden in mijn webwinkel van Japan is fun! verkoop. Kom maar een kijkje nemen.... http://www.japanisfun.nl

groetjes,
Beatrice