zaterdag 21 februari 2009

Trellis stitch


Stitch Explorer 2009 vervolgt met de trellis stitch. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van deze steek gehoord. Een interessant aspect van deze steek is de mogelijkheid om voor een driedimensionale uitvoering te kiezen. Mijn eerste probeersel is gemaakt met twee tinten roze perlé garen op aida. Om het ruimtelijke aspect te laten zien, heb ik ook het zijaanzicht gefotografeerd. Dit eerste maaksel was behoorlijk arbeidsintensief. Ik heb er meer dan een uur over gedaan.


De volgende avond heb ik mijn haakkatoen tevoorschijn gehaald en ben ik op tamelijk fijn stramien aan de slag gegaan. Het kleinste bobbeltje bestaat uit slechts acht steken en het hogere bergje telt circa 15 steken. Dat ging dus een stuk vlotter.

Het is in ieder geval gelukt om de steek uit te voeren. Maar heel veel gebruiksmogelijkheden zie ik vooralsnog niet. Ik experimenteer nog even verder!

2 opmerkingen:

Jane zei

Fantastic. I haven't tried it yet. I was going to have a go today, but not so sure after a bad night, feel as if I will need to have a clear head to try this one

Aussie Jo zei

Lovely beret