zondag 16 mei 2010

Cloud filling


Met de TAST-steken, loop ik voor de eerste keer een beetje achter. Dat komt gek genoeg omdat ik net twee weken vakantie achter de rug heb. In de meivakantie heb ik van alles gedaan op handwerkgebied, maar aan TAST ben ik weinig toegekomen.

Cloud filling heet in het Nederlands de Mexicaanse steek. Eigenlijk zijn er veel toepassingen te bedenken. Ik heb me beperkt tot het spelen met kleuren en kraaltjes. Op de foto is dat niet al te goed waar te nemen. Zo is de driehoek middenboven bijvoorbeeld samengesteld uit drie verschillende kleuren garen: oranje, felroze en geel. Bij de driehoek middenonder heb ik doorzichtige kraaltjes aangeregen terwijl ik de Mexicaanse steek borduurde. Het subtiele glinstereffect hiervan spreekt me aan.

Misschien skip ik de volgende steek (bullion buttonhole), om nog een geheel ander borduurwerkje met deze steek te maken waarbij de Mexicaanse steek echt als vlakvulling wordt gebruikt.

3 opmerkingen:

studiowit zei

Dat ziet er mooi uit, vooral na het klikken op de foto.
De kraaltjes geven inderdaad een mooi effect.

Miriam zei

Dít vind ik een heel mooie steek zeg! Leuk met die kraaltjes erin verwerkt ook.

Groetjes
Miriam

Unknown zei

Very tidy yet imaginative. Great idea!