vrijdag 14 mei 2010

Kaartweven


In januari kocht ik bij de kringloopwinkel het boekje Kleurig kaartweven met de bedoeling deze techniek eens uit te proberen. Tot nu toe was het er niet van gekomen, maar van de week heb ik een poging gewaagd.

Echt meevallen deed het niet in het begin: veel leeswerk in het boekje, niet precies de juiste materialen en het resultaat zag er vreemd uit. Hierboven kun je aan de rechterkant zien hoe mijn eerste bandje er aanvankelijk uitzag. Ik begreep maar niet waarom de inslag steeds over mijn bandje heenliep. Maar helemaal aan het eind van het eerste bandje, kreeg ik opeens de slag te pakken. Aan de linkerkant kun je zien hoe het eigenlijk had moeten worden.


Al was het na elven 's avonds, toch ben ik meteen opnieuw begonnen met een tweede poging. Met langere draden en een iets lastiger patroontje ging ik vol goede moed aan het werk. Het lukte! Op de foto hierboven zie je de ene kant van het bandje, hieronder zie je de andere kant. Welke zijde me beter bevalt kan ik moeilijk beslissen.


Tot slot nog een foto van het gehele bandje. Als je erop klikt, dan zie je het iets groter.

5 opmerkingen:

Tania zei

Je ziet : de volhouder wint! Leuk resultaat.

Zandra zei

That´s nice! I´ve also been working with this techniqe and I like it a lot. In swedish it´s called Brickbandsvävning and I even tried to to a blog-instuctie for others to follow :-)

Corina zei

Wat goed! Ik wil het al zo lang doen, ik heb een beschrijving, ik heb het eens voor zien doen, ik heb de kaartjes... ooit komt het er van!

Miriam zei

Dankjewel voor de aanmoedigingen! And thanks Tage for the Swedish term, I did google it and found a lot of interesting sites!

Anoniem zei

Prachtig, knap hoor!