zaterdag 5 juni 2010

Boodschappennetje


Het haakvirus heeft me opeens weer te pakken. Op Ravelry vond ik deze "Save the earth"-tas, oftewel een boodschappennetje dat een plastic tas kan vervangen. De tas is niet zo groot, maar wel zeer rekbaar. Bovendien zijn de hengsels dubbel gehaakt en dus dubbel stevig, door het toepassen van een speciale haakmethodiek die ik niet eerder had geprobeerd: de eerste toer vasten haak je alleen aan de achterste lussen van elke steek. Daarna keer je het werk en haak je door de achterste lussen van de laatste toer en de overgebleven lusjes van de voorafgaande toer. Niet zo'n heldere uitleg vrees ik, maar het werkt echt goed.

5 opmerkingen:

Jane zei

Great shape to it too

Tania zei

Heel leuke tas. En ik begrijp je uitleg helemaal!

Willy zei

Leuke tas om zelf te maken en handig in gebruik.

Miriam zei

Leuk en handig, ik heb hem ook in m'n queue staan op Ravelry.

Groetjes
Miriam

Lia zei

Ik heb meteen de beschrijving van de hengels opgeschreven. Moet ik ook proberen...
Ben nu namelijk ook bezig met het haken van twee tassen.