donderdag 30 december 2010

Witte wintersjaal (1)


Hoera! Ik heb een paar medebreisters gevonden, dus hier komt-ie-dan: de witte wintersjaal. Drie keer in de week zal ik de beschrijving van een stukje sjaal plaatsen, op donderdag, zaterdag en maandag in de hoop dat het bij te houden is.

Als materiaal gebruik ik 5 bollen witte Nigar van Zeeman, 2 breinaalden nummer 5 1/2 en een (dikke) kabelnaald. Als je met deze wol breit, wordt de sjaal ongeveer 24 centimeter breed en 130 centimeter lang. Dat is tamelijk groot, dus je kunt ook heel goed wat dunner garen gebruiken met de bijpassende breinaalden.

Het begin is eenvoudig:

Zet 42 steken op en brei 24 naalden in boordpatroon, 2 steken recht en 2 steken averecht. In de teruggaande naald brei je de steken zoals ze zich voordoen.

3 opmerkingen:

meijra zei

Gezellig, ik doe mee!
De 1e 24 naalden zijn gebreid:)
gr. Meijra

Marian zei

Leuk, ik ga ook meedoen, ik heb nog 8 bollen van 50 gr. Drops merino voor nld, nr. 4, zie wel hoever ik kom

Miriam zei

Fantastisch Marian, dat lijkt me meer dan genoeg wol.