donderdag 6 oktober 2011

Nieuw breiproject


Binnenkort ga ik aan het vest Que Sera beginnen van Kirsten Kapur. Om te beginnen heb ik een klein proeflapje gemaakt van sokkenwol om het patroon onder de knie te krijgen. Hierboven zie je de "double moss stitch". (Hoe heet die steek in het Nederlands? Dubbele gerstekorrel?) Dat was helemaal niet lastig.

Vervolgens heb ik het ajourpatroon uitgeprobeerd. Helemaal gelukt is het niet, dus ik doe nog maar een poging want volgens mij snap ik wel hoe het moet. Hier zul je de komende tijd zeker meer over lezen op mijn blog.

3 opmerkingen:

Willy zei

Ik dacht ook meteen aan de dubbele gerstekorrel. Leuk als boord voor je vest.
Mijn weblog is nog steeds niet helemaal in oude staat terug, nu ben ik een tweede blog gestart, hejtjorven.blogspot.com over Zweden (en de rest van Scandinavië),ook met handwerk.
Groetjes
ps succes met het ajourpatroon

Hallo Peetje zei

Het proeflapje ziet er goed uit, de dubbele gerstenkorrel vind ik ook mooi. zonde om weer uit te halen eigenlijk ;-)

Lia zei

mooi breibegin en mooi garen!
ik ben benieuwd...