vrijdag 14 oktober 2011

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is niet zo bekend in Nederland en ik vind dat onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week is Monique van Travelher aan de beurt.

Speciaal voor de lezers van deze blog, geeft zij 15% korting op alle producten in haar beide webwinkels!!! De kortingscode is etsynl .



Monique is opgegroeid op Curaçao en verhuisde in 1988 naar Nederland om te studeren. Ze deed de Hogere Hotelschool en studeerde Nederlands recht. Tien jaar lang was het recht haar werkterrein, tot ze met man en kinderen voor drie jaar verhuisde naar Mumbai in India. Ze gooide het roer om en begon reistasjes te maken, onder andere van prachtige Indiase zijden stoffen. Nu wonen ze in Rotterdam en ik vroeg haar of ze daar blijven:

Het ziet ernaar uit dat we voorlopig in Rotterdam blijven, hoewel ik moet zeggen dat ik het niet erg zou vinden om weer weg te gaan. Liefst naar een warme plek. Onze jaren in India zijn mij goed bevallen en hebben een grote invloed gehad op mij en mijn gezin. Ik denk er nog dagelijks met weemoed aan terug, maar heb gelukkig nog heel veel contact met mijn vrienden daar. Wij zijn nu bijna 2 jaar terug uit Mumbai, en ik krijg het maar niet uit mijn systeem. Gelukkig hoeft dat niet! Toen we daar waren heb in een blog bijgehouden en ik ben steeds van plan geweest om er een boek van te laten maken voor de kinderen, maar dat moet er nog van komen!


Tassen en tasjes zijn jouw specialiteit. Heb je plannen om ook andere dingen te maken?

Grappig dat je dat vraagt! Ik ben inderdaad begonnen met reistasjes en tassen, dat komt voort uit mijn eigen tassenfetish. Toevalling ben ik de afgelopen tijd ook met "home decor" bezig en dat bracht mij ook op ideeen. Ik heb net in opdracht een serie luxe theemutsen gemaakt (ja, je leest het goed) voor Dengdeng in Haarlem. Ik heb daarvoor een stel vintage kimono's gebruikt. Hier en daar heb ik stoffen uit mijn eigen voorraad gebruikt om mooie combinaties te maken, maar vaak waren de stoffen al zo prachtig dat dit niet nodig was. Dit is echt vers van de pers. Ze staan net in de winkel.


De producten van Travelher zijn te koop op Etsy, in een eigen webwinkel, bij Sluyter en Meyer aan de Witte de Witstraat in Rotterdam en bij Dengdeng in Haarlem.