dinsdag 1 november 2022

Utrecht 900

De aanleiding voor dit blogje is het 900-jarige bestaan van de stad Utrecht. Eigenlijk is het een oudere plaats, maar in 1122 kreeg Utrecht stadsrechten. Er is van alles te doen geweest deze zomer. Het mooie is dat bijna iedere Utrechter op de een of andere manier heeft meegevierd.

In mijn geval is dat onder meer door deel te nemen aan Leading Voices. Dit evenement werd namelijk ook gesponsord door Utrecht 900. Voor ieder is er wat wils: een tentoonstelling in het Spoorwegmuseum, bouwwerken van karton in de bieb, nacht van de wijn, dansworkshops en ga zo maar door.
Zelf heb ik mijn liefde voor de binnenstad een beetje opgefrist. Het is ontzettend leuk om even te kijken op de zaterdagse stoffenmarkt of de bloemenmarkt, een nieuwe winkeltje te ontdekken (tip: de passementerie), een concert in muziekcentrum Vredenburg te bezoeken of rustig te genieten van de middeleeuwse gebouwen. Kleurrijke mensen horen er ook bij, zoals deze meneer die desgevraagd graag op de foto ging.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Mijn man werkte een tijd in Utrecht en toen kwam ik er best vaak, dan reed ik met hem mee en ging op ontdekking. Fijne stad. Nu kom ik er niet vaak meer.

Gonda Westra-Steursma zei

Ach Utrecht die bruisende stad! Ik hoorde van dochterlief dat er op 11 november een hele bijzondere optocht is in de stad. Ook in het kader van 900 jaar. Gewijd aan Sint Maarten.
Gr. G.