dinsdag 28 februari 2023

Vakantie-egeltje

Om het begin van de voorjaarsvakantie te vieren, borduurde ik zomaar nog een feestegeltje uit dezelfde minikalender van Cross-Stitcher. Het is een deel van een patroon, niet het geheel.

Zoals meestal ben ik uitgegaan van de kleuren DMC die ik in voorraad heb. Dat zijn er meer dan honderd, maar dat is toch lang niet genoeg om alle voorgeschreven kleuren te kunnen gebruiken. Het egeltje telt vijftien kleuren, waarvan ik er vijf in mijn doosjes heb. Het kost veel wikken en wegen vooraf. Toch is het resultaat niet zo heel anders dan het origineel. Kijk maar:

5 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Wat een schattig egeltje!

Bertiebo zei

Echt feestelijk!

Dientje zei


Haha, dat ken ik. Zoveel garen in huis, maar net niet de voorgeschreven kleuren. Ik had een DMC kleurkaart en keek dan naar de dichtstbijzijnde. Het egeltje mist zijn taart nog, maar het feestje kan beginnen.
Leuk. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Oh, dat vind ik knap om het te doen met de kleuren die je hebt. Inderdaad, een hele uitzoekerij.. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar toen veranderde de sfeer van het borduurwerk helemaal en baalde ik ervan.
Maar jouw egeltje is goed uit de verf/borduurgaren gekomen!

Gonda Westra-Steursma zei

Leuk mini egeltje. Het lijkt er precies op. Schattig.