vrijdag 8 september 2023

Bietensoep

Simpel en snel daar houd ik van. Geen ingewikkelde recepten dus van mijn kant, wel gerechten die ik vaker gemaakt heb. Vandaag trap ik af met de bietensoep, die ik wel eens als voorgerecht serveer.

Benodigdheden:
500 gram gekookte bieten
bouillonblokje
een halve liter tot een liter water
1 (pers)sinaasappel
een beetje yoghurt in een melkkannetje

Los de bouillon op in kokend water en roer het goed door. Voeg dan de bieten toe en laat het even doorkoken tot de bieten op temperatuur zijn gekomen. Doe het sap van een sinaasappel erbij. Haal de pan van de warmtebron en gebruik de staafmixer om de soep te pureren. Meteen serveren met een mooie getekende kringel van yoghurt in soepbord of soepkom. Klaar!

NB - Als je een glutenvrij bouillonblokje gebruikt, dan zitten er geen gluten in dit recept.
- De rauwe bieten zien er mooier uit daarom staan ze boven dit bericht, eerlijk gezegd gebruik ik ze nooit.
- Kijk voor de overige deelnemers aan RvdM bij Busy Bessy.
- Tot slot: ik vond het veel te warm om het deze week te maken, dus vandaar dat er geen foto van mijn bietensoep bij dit blogje staat.

8 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk, bietensoep, die ga ik zeker eens proberen

Elizabeth zei

Wij houden van soep en van bietjes, maar bietensoep hebben we nog nooit op...
Dus ik vind dit heel leuk om een keer uit te proberen!

Dientje zei

Lijkt me heerlijk, deze ga ik zeker maken. Groet, Dientje

De Breimeisjes zei

Ik eet eigenlijk nooit bieten. Je hebt gelijk, die rauwe zien er heel smakelijk uit!

Daphne zei

Leuk!!
En lekker lijkt mij.
Komt ook op mijn lijstje te staan.
Die rauwe bietjes zijn vast lekker maar heb je minder tijd dan is zo'n voorgekookt zakje ook heel handig.

Judy zei

Dat lijkt me heerlijk, om ook eens te maken!
Eet je ook glutenvrij? Ik ook, en ook lactosevrij. Dat is wel eens een uitdaging.

Annet zei

Dit klinkt heel lekker, even wachten op wat ander weer om dit uit te proberen.

Josephine zei

Dit lijkt me echt een heerlijke soep, en tevens ook heel gezond.
Leuk om al die verschillende recepten bij iedereen te bekijken.
Dus dit ga ik zeker ook eens maken.

Groet,
Jsephine