zaterdag 23 september 2023

CAL cactus (4)

Voorlopig is dit de laatste post over de leuke CAL van Corina van Handwerktuin. Als je mee wilt doen, moet je trouwens snel zijn voor het een kooppatroon wordt.

Er zijn allerlei varianten mogelijk, toch heb ik nog een keer de bolcactus met bloemetje gemaakt. Om dat bloemetje ging het, ik was namelijk niet helemaal tevreden de eerste keer. Uiteindelijk heb ik het volgende gehaakt:
  • Maak een magische lus en haak daarin vijf steken die je afsluit met een halve vaste.
  • * Dan haak je drie lossen. In de tweede losse vanaf de haaknaald haak je een halve vaste, in de derde een gewone vaste. Zet het bloemblad vast met een halve vaste in de volgende steek.*
  • Herhaal het gedeelte tussen de ** nog vier keer, zodat je uiteindelijk vijf bloemblaadjes hebt.
Een iets grotere versie van dit bloemetje vind ik trouwens op een kerststerretje lijken. Daarover later meer ...

3 opmerkingen:

Dientje zei

Ze zien er mooi uit. Niet per ongeluk water geven. Groet, Dientje

Annet zei

Ze zijn mooi geworden! Ik ben zelf nog steeds niet verder gekomen als een potje met aarde, eerst nog even een bolletje groen katoen kopen.

Gonda Westra-Steursma zei

Ha, ik dacht meteen dat ik iets kerstigs zag. Al was het alleen al om de kleur. Ze zijn leuk!
Gr. G.