dinsdag 5 september 2023

CAL cactus (2)

Deze week zijn de bloempotjes gevuld met aarde. Niet zoveel werk, vermoedelijk is het haken van de planten zelf een bewerkelijker klusje.

Aanvankelijk kon ik geen donkerbruine katoen meer vinden in mijn voorraad, vandaar dat het oranje potje gevuld is met zwarte grond. In een verscholen hoekje bleek toch nog 10 gram bruin te liggen, dus ben ik daarmee verder gegaan. Verder kun je als je goed kijkt, zien dat mijn ecrukleurig eerste haaksel niet exact volgens het patroon is. Daardoor is de aarde op een iets afwijkende manier vastgezet.

De verdeling van de steken bij het vastnaaien wordt een beetje aan je eigen inzicht overgelaten. Aangezien het inzetsel eindigt met 24 steken die vastgezet dienen te worden aan de 32 lusjes, was dat eenvoudig op te lossen: elke 3e en 4e lusje kun je vastmaken aan dezelfde steek van de potgrond.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ha, wat leuk.. En nu de aarde alvast een beetje vochtig houden, anders groeien de plantjes straks niet goed:)

Corina zei

Zo leuk dat je meedoet! Ik ben benieuwd welke plantjes je erin gaat zetten...