zondag 3 september 2023

Wandkleed Leidsche Rijn

In 2022 vierde Utrecht dat het 900 jaar geleden stadsrechten had gekregen van keizer Hendrik V. Er waren tal van festiviteiten, waarvan ik wel het een en ander heb meegekregen. Maar dat er in elk stadsdeel een eigen wandkleed is gemaakt, dat is me totaal ontgaan. Tot nu toe dan, want in het ziekenhuis in Leidsche Rijn hangt dit wandkleed dat door een aantal bewoners van dit stadsdeel is gemaakt. Hoewel ik er niet zo vaak ben geweest, herken ik wel een paar elementen zoals de Wall, het bloemetje van het Lint en de paraplu's van het busstation.

Er hangen trouwens nog veel meer kunstwerken in dit nieuwe ziekenhuis. Heel afwisselend om te zien, al komt het wat ongeordend over.

NB Naar aanleiding van de opmerking van Elisabeth heb ik wat verder gekeken dan m'n neus lang is. Tot mijn verbazing hebben de wandkleden van de tien wijken in het stadkantoor gehangen en had ik gemakkelijk mee kunnen doen aan het kleed van mijn wijk. Dat is namelijk op een paar honderd meter lopen van ons huis gemaakt ... Als je meer wilt weten, dan is verder informatie te vinden op het projectblog.

1 opmerking:

Elizabeth zei

Nou, dat is best bijzonder; elk stadsdeel een eigen wandkleed. Ik ben benieuwd hoe ze dat praktisch hebben vorm gegeven...