maandag 15 april 2024

Bloedsinaasappelcrème

Een van de "Recepten van de Maand" die me onmiddelijk aansprak, was de bloedsinaasappelcréme van Ger. Het wordt gemaakt in de magnetron volgens een procedé dat ik nog nooit had gelezen, laat staan uitgevoerd. De essentie is een mengsel van ei, boter, suiker en natuurlijk bloedsinaasappel, dat dikker wordt na steeds een minuut "koken" en tussendoor roeren. Enfin, de rest kun je lezen op de blog "Hoorn des overvloeds".

Het is helemaal gelukt en net zo zoet geworden als ik al vermoedde. Niet iets om vaak te maken, wel heel leuk om een keer te proberen. Dankjewel!

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Leuk dat je het geprobeerd hebt. Ik ga het ook een keertje doen...

Ger zei

Denk dat ik eindelijk op je blog kan reageren.
Vorige week kon ik als anoniem geen reactie achterlaten.Leuk om te lezen dat je de bloedsinaasappel créme gemaakt hebt.
Ik gebruikte net nog halve pot uit de koeling om door de appelblokjes te scheppen voor de appeltaart die nu in de oven zit.
Ga met veel plezier jou blogposten lezen.
Fijn weekeind,
Ger