maandag 8 april 2024

Kameel of dromedaris

Dit vrolijke borduurpakketje van Mouseloft kocht ik op de handwerkbeurs voor een klein prijsje. Eerlijk gezegd wist ik wel dat ik het al eens eerder had gemaakt, maar het was een leuk tussendoortje. Nu ik het opnieuw maakte, zag ik opeens dat er een zon op de achtergrond staat en zelfs vrij duidelijk. Toch was het me niet eerder opgevallen ...

Het afgebeelde dier wordt door ons kameel genoemd, een woord dat afkomstig is uit het Arabisch. Oorspronkelijk werd daar trouwens een eenbultig dier mee bedoeld, want in de Arabische wereld werden de tweebultige dieren niet gehouden.

1 opmerking:

miekequilt zei

Op een pakje Camel sigaretten stond een één bultige. Daarom dacht ik altijd dat een kameel één bult had. Maar dat is niet zo. Ik vind je borduurwerkje enig.