vrijdag 12 april 2024

RvdM Wraps

Laatst verzorgde ik de warme maaltijd alleen voor mezelf. Dat is behoorlijk zeldzaam en dan experimenteer ik graag met een nieuwe combinatie die tegelijkertijd snel klaar is. In de supermarkt vond ik een handige eenpersoonsverpakking kidneybonen en dat inspireerde me tot het maken van wraps.

Benodigdheden:
  • 1 of 2 (eventueel glutenvrije) wraps per persoon
  • 50 gram geraspte wortel per wrap
  • 25 gram zure room per wrap
  • een paar champignons
  • een stukje rode paprika
  • 30 gram kidneybonen per wrap
  • enkele cherrytomaatjes per wrap
  • een paar plakjes komkommer
  • 20 gram rucola per wrap
Snijd de champignons in plakjes en de paprika in stukjes. Daarna bak je de champignons met de paprika. Meng de kidneybonen er doorheen en warm ze op. Ondertussen kun je de wortel raspen. Als alles voor het grijpen ligt én de tafel is gedekt, doe je de wrap 30 seconden in de magnetron. Bekleed de wrap naar eigen inzicht met alle ingrediënten.

Kijk voor een verdere lijst van deelnemers bij Elisabeth, die deze inspirerende maandelijkse actie heeft bedacht. Eet smakelijk!

9 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, heel soms eet ik ook alleen. En dat is best lastig, want je hebt overal teveel van.
Dus ik verzamel eenpersoons recepten!
Niet verkeerd zo'n wrap, en manlief houdt er niet van dus ik heb nu twee vliegen in één klap!

conny's quilts en creaties zei

Lekker hoor wraps, ik verwerk er ook vaak wat restjes in van vorige maaltijden. En gerecht waar je heerlijk mee kunt experimenteren

Dientje zei

Zoals Conny al zegt, dit is een goed recept om restjes te verwerken en te variëren. Lekker. Groet, Dientje

De Breimeisjes zei

Perfect gerecht, en als je voor jezelf kookt, hoef je ook niet rekening te houden met de voorkeuren van anderen. Dat is soms wel eens leuk en handig.

Ilse * BY IK * zei

Eigenlijk vind ik alle recepten met wraps lekker. Je kunt wraps zo fijn combineren met van alles en nog wat. Jouw wrap ziet er heerlijk uit!
Groetjes, Ilse

GerJanneke zei

Hoi Miriam,
wat een leuk gerecht. Ik ben gek op bonen, wie weet ga ik dit eens proberen!

Willy zei

Je hebt er een mooi en lekker gerecht van gemaakt. En fijn dat het snel klaar is.

KnutzEls zei

Lekker gerecht, met bonen. Dus dat valt hier altijd in de smaak.

In de weer zei

met een wrap kun je alle kanten, heerlijk.