zaterdag 19 november 2011

Burda breistekenboek


Nog in het tijdperk van de gulden kocht ik het breistekenboek van Burda voor f 9,95. Ik zal het destijds wel een aardige uitgaaf hebben gevonden, het is namelijk niet veel meer dan een dik tijdschrift. Maar hoe vaak ik dat boek al niet gebruikt heb als naslagwerk ....

Ook deze kerstbal met ingebreide band is geïnspireerd door het breistekenboek. De bal hieronder is gemaasd, zonder voorafgaand plan. Om de een of andere reden doet ie me een beetje aan folkloremotieven denken.

6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, ik heb het boek ook en ik vind het geweldig! Ik gebruik het ook voor de meebreideken.
Wat een leuke kerstballen heb je toch gemaakt. Alleen het mazen is niet mijn ding, heb het geprobeerd, maar ik word er tureluurs van...

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

Johanna Zweden zei

Schitterende bal
Groetjes Joke

marion zei

prachtige ballen

Betsy zei

Die met die band is mooi! Mazen is inderdaad ook een goed idee. Ik doe het zelf ook vaak als ik een klein motiefje wil gebruiken.

De Burdaboeken zijn geweldig. Ik heb ook een borduurboek, dat ook een heerlijk naslagwerk is.
Het zijn boeken waar je steeds weer inspiratie van krijgt, hoe oud ze ook zijn...

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Anoniem zei

prachtige kerstballen. de 2de vind ik je mooiste

Moois van mie zei

awel, ik was erg benieuwd naar de gebreide kerstballen en zag nog niet echt veel verschijnen waar ik écht van onder de indrukw as. van deze wel... maar toch denk ik dat ik deze nieuwe rage wat aan me voorbij ga laten gaan ( 't is niet dat ik me ga vervelen dan ;) )