zondag 17 november 2013

Een handwerkboek op zondag



Vandaag een boekje uit de reeks Kids creatief van uitgeverij Deltas. Het heet "Leuke knutsels met pompons" en is geschreven door Armin Täubner. Het is uitgegeven in 2013 en de oorspronkelijke Duitse versie in 2012. Zelf heb ik het aangeschaft bij de Bruna op station Amsterdam Amstel, maar het is op meer plaatsen verkrijgbaar.

Volgens de NBD/Biblion recensie is het geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar en met hulp vanaf 6 jaar. Deze leeftijdsaanduiding lijkt me juist, want het doorknippen van de draden van de pompons bijvoorbeeld is voor een kind jonger dan 8 jaar niet te doen.

Het geeft beslist aardige ideeën, die eigenlijk vanaf de foto na te maken zijn. Als je het precies zo als het voorbeeld wilt doen, dan kun je ook nog gebruik maken van het bijgevoegde patroonblad. Veel exemplaren hebben glazen ogen, waardoor het kostbaarder wordt vooral als je de beestjes in groepsverband wilt maken. De wiebeloogjes die ook worden gebruikt, zijn een goed alternatief en kosten veel minder.

Ik ben het al een tijdje van plan, maar ik zal eens gaan experimenteren. Het resultaat zie je ongetwijfeld op deze blog.

2 opmerkingen:

Betsy zei

Leuk boekje! Gezellig werkje om samen met kinderen te maken. Ik ben benieuwd naar wat jij gaat maken.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

rosi zei

Een grote dank u voor deze blog vol curiosa . Het is altijd een genoegen om een ​​paar momenten door te brengen . Gefeliciteerd !
voyance gratuite en ligne