dinsdag 28 januari 2014

Warme truiendag



Op vrijdag 7 februari is het weer Warme truiendag. Er zijn leuke acties, o.a. van het Textielmuseum. Daar kun je meebreien voor positieve energie. En natuurlijk word je opgeroepen om zelf mee te doen en de verwarming een graadje lager te zetten.

Overigens heb ik zeer koude herinneringen aan de Warme truiendag. Een aantal jaren geleden deden we als school ook mee en toevallig moest ik die vrijdag 's ochtends op de dependance van onze school zijn. Het waren op dat moment een paar groepen kinderen in een noodgebouw en ik moest werken in de speelzaal. Nou bleek er daar geen andere keuze te zijn dan de verwarming aan of de verwarming uit. In de speelzaal was in ieder geval gekozen voor verwarming helemaal uit en buiten vroor het. Helaas was het ongeveer of ik buiten zat, met een temperatuur in het houten gebouwtje van naar schatting 10 graden. Wat was het koud!

Gelukkig werd ik 's middags weer op het hoofdgebouw verwacht. Daar duurde het meer dan een uur voordat ik weer warm was en daarna kreeg ik het zelfs veel te heet. Toevallig was het daar namelijk theatermiddag, waarbij alle leerlingen in de aula worden gepropt. Samen geven ze zoveel lichaamswarmte af, dat de verwarming uit gaat en de ramen open. Zelfs dan is het nog te warm, ook als het buiten vriest!

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Daar zullen we vast weer met zijn allen aan meedoen! Even noteren.
Grtjes, rita.