donderdag 13 augustus 2020

Oude foto's


Deze zomervakantie heb ik eindelijk het plan uitgevoerd om een aantal oude foto's te ordenen en digitaal op te slaan. Daarvoor heb ik geen perfecte apparatuur: ik maak gewoon een digitale foto van een oude foto en zo kom ik aan de te bewaren en in de familie te verspreiden bestanden. Een en ander vul ik aan met wat ik verder nog heb, zoals overlijdensannonces, bidprentjes, een enkele oude brief. Het is leuk én intensief werk.

Hierboven zie je trouwens mijn opa met twee vrienden in de jaren '20 van de vorige eeuw. Ze poseren voor een geschilderd doek dat door de plaatselijke fotograaf in die tijd als achtergrond werd gebruikt. Waarschijnlijk is de foto in Wervershoof gemaakt, daar woonden ze in ieder geval.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja ik heb het ook gedaan en het was heel veel werk. Ik vond het ook leuk om te doen en ik ben er nog steeds erg tevreden over

Dientje zei

Hetzelfde zei ik vanmorgen tegen mijn man. Door een FB groep Hengelo jaren 50-90 heb ik regelmatig mijn fotoalbum. Dat valt helemaal uit elkaar. Ook heb ik nog alles van mijn ouders en overleden zus. Ik wil dat ook gaan ordenen. Maar de foto’ s en FB maken veel herinneringen los. Groet, Dientje