dinsdag 11 augustus 2020

Speciale bloem


Vorig voorjaar zaaide ik de helft van een bloemenmengsel. Helaas had het geen enkel resultaat, hoewel er op het zakje stond dat het rechtstreeks in de tuin gezaaid moest worden.

Dit voorjaar deed ik een tweede poging meteen in de grond en ik besloot een klein beetje in een bloempot te proberen. Het zakje gooide ik trouwens weg, want ik had er weinig fiducie in. Je raadt het al: alleen in de pot kwamen er een aantal sprietjes op.


Des te leuker dat er alleen mij onbekende soorten in het mengsel zitten. Het meest sprekende voorbeeld is deze roze bloem met een rood hart en gele minibloempjes. Misschien zijn het wel stampertjes. Ik heb de foto's in omgekeerd chronologische volgorde geplaatst. Alles aan de bloem vind ik mooi: de tweekleurige bladeren, de opvallende knop en natuurlijk de bloem.




3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja zeker mooi!

miekequilt zei

Geen idee wat het voor bloem is. Maar het is wel een mooie.

De Breimeisjes zei

Prachtig!