zondag 6 december 2020

Christmas is coming (7)

Bij Blij dat ik brei kom ik regelmatig leuke ideëen tegen, zoals deze 'woven star' van Frankie Brown. Haar gratis breipatronen zijn op Ravelry te vinden en haar blog hier. Ik heb het zelf uitgeprobeerd en vond het verrassend om een driehoek te breien. Daarna nog en ster construeren door een tweede driehoek er doorheen te weven, was minder ingewikkeld dan het van tevoren leek. Over het eindresultaat ben ik niet 100% tevreden. Misschien zou het beter zijn om dunner garen te gebruiken en dus op kleinere schaal te werken. Nu breide ik met breinaald 3 1/2. Wel was het leuk om te doen en kostte het weinig tijd.

2 opmerkingen:

Stofsierlijk zei

Inderdaad een leuk patroon. Ik heb hem ook gemaakt. Wat dunner garen lijkt me beter of wat grotere driehoeken. Twee effen kleuren zoals in de voorbeelden zijn ook heel mooi.Hartelijke groeten, Beerta

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een leuke ster! Dat ziet er inderdaad ingewikkeld uit, maar erg leuk. Misschien dunner garen gebruiken en wellicht met een een glinstertje.
Christmas is coming is leuk om te lezen. Een soort van adventskalender.
groeten,
Gonda