zondag 27 december 2020

Mondkapje Alle Amsterdamse Akten

Vervelen doe ik me echt nooit. Naast mijn werk als muziekdocent en dirigent, handwerk ik graag. In ons kleine tuintje werken is ontspannend en wandelen doe ik ook graag. Maar mijn andere grote hobby is lokale geschiedenis en genealogie. Samen met mijn broer Thijs heb ik in 2018 een boek getiteld "Den Burg 1622-1830: Huizen, huiseigenaren en bewoners".

Een heel zinvol initiatief op dit terrein vind ik het project Alle Amsterdamse Akten, waarmee het zeer omvangrijke (oud-)notarieel archief van Amsterdam wordt ontsloten met behulp van geïnteresseerde leken. Als dank organiseert het Amsterdamse stadsarchief onder meer af en toe een speciale bijeenkomst of rondleiding.

Dit najaar was er een bijzondere attentie voor de deelnemers aan dit project: een speciaal mondkapje mét opdruk. Heel passend voor deze tijd! Het werd op verzoek zelfs gratis thuis gestuurd.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nou dat dacht ik al... dat jij je nooit verveelt!

miekequilt zei

Als grote Texel fan vind ik het leuk om te lezen dat jij degene bent die dit boek schreef.