donderdag 29 september 2022

De naaimachine (van Natalie Fergie)

Op de voorpagina van de online bibliotheek worden wisselende boeken geëtaleerd. De naaimachine stond op zekere dag zo in the picture bij de categorie literatuur. Als handwerkster sprak de titel en de omschrijving me wel aan, dus heb ik het boek geleend en gelezen. Natalie Fergie beschrijft vanuit een aantal personages uit verschillende tijdvakken de geschiedenis van een Singer naaimachine. Van een fabriekarbeidster die op drift raakt door een staking, een vrouw die heel veel naait tot de eigenaar van de de machine in zijn nadagen. De eerste hoofdstukken vind ik boeiend en afwisselend om te lezen. Helaas vond ik het eind van het boek té toevallig om geloofwaardig te zijn.

Wat mij betreft: literatuur nou nee. Leuk om te lezen: jawel. Als ik het boek zou moeten beoordelen zou ik drie van de vijf sterren geven.

1 opmerking:

Annet zei

Ik heb dit boek net uit en vond het een leuk boek.