maandag 1 januari 2024

Nieuw boek en nieuw jaar

Een stralend nieuw jaar gewenst! Elke dag en elk uur kun je natuurlijk opnieuw beginnen, toch heeft het wel wat de eerste dag van een onbeschreven jaar. In aardig wat opzichten vind ik 2023 het waard om vergeten te worden: oorlog in Oekraïne en de Gazastrook, veel te nat, veel te warm, de verkiezingsuitslag, ernstige rugproblemen, teveel ziekenhuisbezoeken, een serieus zieke vriendin. Gelukkig kan ik ook een veel positiever rijtje opsommen: een fijn huis, warmte, lekker eten, genoeg geld, veel extra zangers met kerst, een groot kinderkoor op school, inspirerende Tabono-activiteiten (voor de insiders) en zo af en toe heb ik ook leuke dingen gemaakt.

Aan het eind van 2023 heb ik overcompleet boek gekocht van Mieke, geschreven door Marie Suarez. Ik heb zitten likkebaarden bij het doorbladeren, precies mijn stijl. Wel een beetje jammer dat de foto's in het boek het borduurwerk niet zo duidelijk laten zien, zodat je het met de patronen moet doen. Het leverde inspiratie op om een klein borduurwerkje te maken voor een verjaardagskaart. Niet helemaal volgens het diagram, met een kleine toevoeging mijnerzijds en een andere vlakverdeling. Je ziet het hierboven.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vond 2023 ook niet bepaald een topjaar. Maar... nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat een schattig borduurtje!

Gonda Westra-Steursma zei

Het werkje ziet er stralend uit. Veelbelovend voor het nieuwe jaar. De beste wensen voor 2024! groeten, Gonda

miekequilt zei

Voor jou natuurlijk ook de beste wensen.
Fijn dat het boek naar je zin is.🪡

Elizabeth zei

Ook voor jou de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! De tijden veranderen, en ik geloof niet dat het er beter op gaat worden. Dat klinkt misschien pessimistisch, maar zo bedoel ik het niet. Ik denk dat het realiteit is.
Mooi borduurwerk laat je zien, heerlijk als je zo kunt genieten van een boek dat een ander dubbel heeft!