zaterdag 10 februari 2024

Carnaval in Leemput

Op zaterdag even rondwandelen in het centrum van Utrecht vind ik nog altijd leuk. Vroeger deed ik het iedere week, gewoon omdat ik in de binnenstad woonde en ik op weg was naar de bakker of de bibliotheek. Nu komt het er niet zo vaak van, maar ik geniet er altijd van ook al is het nu echt veel drukker dan in mijn studententijd. Vandaag telde ik in de nabijheid van de Dom vier winkels met toeristische prullaria. Die overigens heel erg lijken op soortgelijke winkels in Amsterdam. Tulpen, Delfts blauw en dat soort werk.
Deze zaterdag was er ook nog iets anders te zien. Op de Stadhuisbrug werd namelijk de sleutel van de stad door de burgemeester overgedragen aan prinses Martina. Toevallig werd onze aandacht getrokken door de muziek van de blaasinstrumenten van het carnavalsorkest, dus hebben we even een kijkje genomen. Was het druk? Nou niet echt, dat kun je wel zien aan de foto's. Leemput oftewel Utrecht ligt dan ook boven de rivieren.
Ietsje verderop was trouwens nog een heel leuk bandje te zien. Ik werd vooral geïntrigeerd door de cellist. Hij gebruikte zijn instrument als een soort gitaar zoals je op de foto kunt zien, maar ook echt als strijkinstrument een paar tellen later. Hij speelde behoorlijk virtuoos.

Geen opmerkingen: