zaterdag 17 februari 2024

Sokken!

De eerste sok van dit paar was begin november af. De tweede heb ik gisteren afgerond, zodat er nu echt weer eens iets gereed is. Altijd een mooi moment.

Vooral voor mezelf noteer ik hier ook dat zowel de gebruikte "Hollandse hiel" als de stompe teenpunt niet voor herhaling vatbaar zijn. Bij zo'n stompe teenpunt hecht je breiend af terwijl er nog 16 steken zijn. Daarvoor moet je wel eerst de sok binnenstebuiten keren, inclusief twee breinaaldjes. Het was bij mij een flink gepruts om het voor elkaar te krijgen en het resultaat is er niet helemaal naar.

4 opmerkingen:

Dientje zei

Mooie sokken. Ik gebruik de kitchener Stitch om de teen te sluiten, bevalt mij goed. Groet, Dientje

Josephine zei

De sokken zien er gezellig uit, heb zelf ooit 1 keer een paar sokken gebreid
en het voetstuk sluiten ook verpruts door dat onhandige naalden door zo'n
kleine opening te proppen, zo jammer. Ga zelf de Kitchener Stitch die Dientje
omschrijft ook maar eens proberen.

miekequilt zei

Ooit één sok gebreid en toen wist ik, dat dat helaas niet mijn ding is. Want o, wat vind ik het toch leuk, die zelfgebreide kleurige sokken.

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke, vrolijke en warme sokken. Knap dat je ze kunt breien. Ik kan het niet en laat het dus door iemand voor mij doen.
gr. G.