dinsdag 6 februari 2024

Gluren bij de buren

Afgelopen zondag was het weer tijd voor "Gluren bij de buren". Een leuk evenement waarbij je kleinschalige culturele voorstellingen op privéadressen kunt bezoeken in je woonomgeving. Ik verkeerde in de veronderstelling dat dit een Utrechts gebeuren was, niets blijkt minder waar te zijn. Het is verspreid over het hele land. Als je de website bezoekt, kun je zien of jouw woonplaats er ook bij is. Overigens moet je wel weer een half jaar wachten voor het weer plaats vindt. Er is een zomer- en een wintereditie.

En wat heb ik gezien? Heel dichtbij was een optreden van de band Zwaluwstaart. Hun optreden wordt op de site van Gluren bij de Buren als volgt omschreven:

Vier singer-songwriters die zichzelf begeleiden op gitaren en andere akoestische instrumenten. Samen mengen deze mannen met hun meerstemmige harmonieën bekende en minder bekende folk- en pop songs tot prachtige luisterliedjes.

Dat dekt de lading wel goed. Met name als er wat virtuozer werd gespeeld, vond ik het erg leuk om te horen.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh nee, dat wist ik ook niet van al die andere plaatsten...
Wat een leuk initiatief! Helaas staat mijn woonplaats er niet bij.

Gonda Westra-Steursma zei

Dat is leuk om mee te maken! Volgens mij heb je vorig jaar hier ook iets over geschreven. De titel is ook leuk, 'Gluren bij de buren'.
Bij ons in de buurt zijn wel soortgelijke initiatieven, maar dan heeft het niet zo'n leuke titel.
Gr. G.