zaterdag 16 maart 2024

Nijntje

Utrecht was de woonplaats van Dick Bruna (1927-2017). En daarmee ook de stad van Nijntje oftewel Miffy. Ik heb al meermaals iets laten zien van onder andere een Dick Brunatentoonstelling, meer dan levensgrote Nijntjes in de stad en de (nagebouwde) werkkamer in het Centraal Museum. Deze gehaakte Nijntjes liep ik al vaker tegen het lijf bij de ingang van het UMCU en vergat ik telkenmale te portretteren.
Ze zijn gehaakt door kansarme vrouwen in Vietnam volgens dit nieuwsbericht. De opbrengst is bestemd voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis.
Ik aarzel welke ik het leukste vind. Het Nijntje met de rode jurk is wel erg naar mijn smaak. De ziekenhuisomgeving doet me ook neigen naar de witte jas. En welke vind jij het aardigst?

6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, ik vind ze natuurlijk allemaal heel leuk! Ik zou niet kunnen kiezen...

Bertiebo zei

Eens met Elizabeth

miekequilt zei

Ze zijn enig. Ik ga voor Nijntje met de witte jas en de band om de oren.

conny's quilts en creaties zei

Erg leuk zijn ze inderdaad. Ik denk dat dokter Nijntje met mij mee zou mogen

De Breimeisjes zei

Wat leuk! Ik vind: volg je hart!

In de weer zei

Keuzestress haha !
Vind ze stuk voor stuk leuk.